FANDOM

Eärendilova loď

Bola to loď s ktorou Eärendil podnikol najväčšiu plavbu svojho života, vydal sa hľadať Valinor, aby Valar prosil o odpustenie a o pomoc.

Vingilot, alebo aj Vingilótë

S Círdanovou pomocou postavil Eärendil Vingilot, Penový kvet, najkrajšiu loď z piesní, mala zlaté veslá a biele trámy, ktoré pochádzali z nimbrethilských brezových lesov a plachty mala ako strieborný mesiac.

Silmarillion, Quenta Silmarillion, Kapitola 24: O Eärendilovej plavbe a Vojne hnevu

V Speve o Eärendilovi sa spieva mnoho o jeho dobrodružstvách v hlbinách, v krajinách, kde nestála noha, na mnoho moriach a na mnohých ostrovoch. Vďaka silamrilu sa dostal až k Začarovaným ostrovom, unikli ich čarám a dostali sa do Tieňových morí, preplávali ich tieňmi a uvideli Tol Eressëa. Ako prvý smrteľník stál na posvätnej pôde Amanu. Nebolo mu ale dovolené vrátiť sa do Stredozeme, len vo vojsku Valar vo Vojne Hnevu.

Po Vojne Hnevu bol Eärendil, so silmarilom na čele posadený do Vingilótë a odvtedy brázdi nočnú oblohu ako najmilovanejšia hviezda elfov, ich ekvivalent k našej Venuši.

Vingilot je v adûnaičine označovaný ako Rothinzil, čo je presný preklad elfského Vingilot a znamená teda Penový kvet.

Zdroj

http://www.glyphweb.com/arda/r/rothinzil.html