FANDOM

Zriedkavé ženské náprotivky trpaslíkov

Trpaslíčok bolo medzi trpaslíkmi málo a ostatné rasy ich videli len zriedkavo, pretože boli držané v tajnosti.

Úloha v spoločnostiEdit

Trpaslíci z nejakého dôvodu chceli ich ženy "chrániť" pred ostatnými rasami a tak ich zvyčajne držali ukryté vo vnútri ich horských siení. Cestovali len zriedka, len v čase najvyššej núdze a keď sa tak stalo, boli oblečené ako muži. Hlasom aj zjavom sa podobajú trpaslíkom - mužom a tak aj keď ich zriedkavo niekto zazrel, zmýlil si ich. Všetci trpaslíci mali od narodenia brady.

Rodina a pôrodnosťEdit

Ženy boli pripájané k rodine svojich mužov. V rodokmeňoch sa spomínali zriedka, no ak bol syn mladší od otca o viac než 110 rokov, väčšinou to znamenalo, že má staršiu sestru. Thorinova sestra, Dís, sa spomína jednoducho kvôli chrabrej smrti jej synov, Kiliho a Filiho.

Gimli povedal, že ženy tvorili len približne tretinu ich populácie, čo bol dôvod, prečo počet trpaslíkov rástol tak pomaly. Oženila sa menej než tretina trpaslíkov (ostatní uprednostňovali remeselá). Tí, ktorí sa oženili, boli k svojej manželke viazaní do smrti. Okrem toho, nie všetky ženy sa vydali. Niektoré nikoho nechceli a niektoré chceli len toho, koho si vybrali a nikoho iného.

Mylné predstavy a poveryEdit

Pre malý počet trpaslíčok, ich utajovanie, podobnosť s mužmi a zriedkavé zmienky o nich mnoho ľudí nevedelo. Verili tomu, že trpaslíčiu populáciu tvoria len muži a podľa legiend sa "rodili" tak, že proste vyrástli zo skaly.

Zobrazenie v adaptáciáchEdit

1989: Hobit (komiks)Edit

Počas Thorinovho a Gandalfovho rozprávania o Erebore a Smaugovi ukazuje retrospektívny obrázok exodus ereborských trpaslíkov. Medzi nimi možno vidieť ženu (nemá bradu a má oblečené ženské šaty).

2002: Pán Prsteňov: Dve vežeEdit

Trpaslíčky sa spomínajú výhradne v rozšírenej verzii počas Gimliho výklade Éowyn o trpaslíčej kultúre. Dialóg v skutočnosti opakuje niektoré informácie obsiahnuté v Dodatku A: Durinov ľud. Keď Gimli zmieni, že ľudia veria v to, že trpaslíčky neexistujú, Aragorn ironicky zašepká "To tie brady" , čím rozosmeje Éowyn.

Zdroj

http://tolkiengateway.net/wiki/Dwarf-women

Also on FANDOM

Random Wiki