Fandom

Tolkien Wiki

Thorin II.

308pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Thorin Dubbin (T.V. 2746 - T.V. 2941), Kráľ pod Horou.
Thorin1.jpg

Thorin Dubin od Johna Howea

Som Thorin, syn Thraina , ktorý bol synom Throra, kráľa pod Osamelou Horou. Vrátil som sa !

Hobbit, 9, Srdečné privítanie

Thorin Dubbin bol trpaslík, syn Thraina II. , ktorý bol synom kráľa Throra. V roku 2941 bol vodcom skupiny dvanástiach trpaslíkov , ktorí sa pokúsili o znovudobytie Osamelej Hory.

História Edit

Thorin2.jpg

Thorin vo filme Hobbit : An Unexpected Journey

Narodil sa pod Osamelou horou a žil tam, až do kým nedovŕšil dvadsiaty štvrý rok, kedy Erebor spustošil drak Smaug. Spolu so svojim otcom a starým otcom utiekol do exilu. V roku 2799 Tretieho veku pochodoval s veľkou trpaslíčou armádou do Bitky o Azanulbizar. Tam získal aj svoju prezývku " Dubin ", keď po rozčesnutí svojho štítu použil v boji dubový konár, ktorým sa kryl, ale vedel ním zasadiť aj smrteľnú ranu.

Thorin sa v exile stal kráľom Durinovho rodu, potom ako jeho otec Thráin zomrel v Dol Guldure.

V roku 2941 T.V. sa spolu s dvanástimi trpaslíkmi, Gandalfom a hobitom Bilbom vydal na výpravu za účelom znovudobytia Osamelej Hory. Počas cesty sa Thorin ukázal ako schopný vodca a mocný bojovník. Ako zbraň mu slúžil meč Orcrist, dvojča Glamdringu.

Thorin4.jpg

Thorin a jeho dvanásť druhov : Balin, Dvalin, Bifur, Bofur, Bombur , Ori, Nori , Dori, Óin, Glóin, Fili a Kili

Po Smaugovej smrti sa Thorin a jeho družina zmocní pokladu, no odmietajú sa oň podeliť s Jazernými mužmi, ktorí si naň vyhradzovali právo po tom, ako Bard Lukostrelec zabil Smauga. Taktiež im mala patriť tá časť pokladu, ktorá bola drakom zobratá z Údolu. Thorin je tu vykreslený ako ovládaný chamtivosťou a bohatstvom, hneď po vyjednávaní posiela havrana, aby povolal Dáina aj s jeho armádou.

Thorin z celého pokladu najviac bažil po Arcikame, srdci Hory, ktorý mu však bol odopretý, keď Bilbo doniesol Arcikam Thranduilovi, Lesnému kráľovi. Thorin sa cítil zradený a vyhnal Bilba z pevnosti nadávajúc mu do krýs a zradcov.

Thorin3.jpg

Konfilkt vyvrcholil príchodom vrokov a orkov, kedy začala Bitka piatich armád. Thorin v nej hral dôležitú rolu , keď viedol útok na Bolga, vodcu orkov, no proti drvivej prevahe nemal šancu a napokon po statočnom boji padol. Predtým než zomrel sa ospravedlnil Bilbovi za svoje slová a tak odišiel do Mahalových siení v mieri. Jeho posledné slová boli : "Keby si viacerí z nás cenili jedlo, dobrú myseľ a spev nad všetko nahromadené zlato, svet by bol veselší. No smutný , či veselý, už sa musím pobrať. Odcházam."

Spolu s Thorinom padli v bitke i jeho dvaja synovci , Kili a Fili. Po Thorinovej smrti prebral titul Kráľa pod Horou Dáin II. Železná noha.

Zdroje

kniha Hobit

http://lotr.wikia.com/wiki/Thorin_Oakenshield

http://www.theonering.net/torwp/the-hobbit/characters/thorin/

Also on Fandom

Random Wiki