FANDOM

Drak z Ereboru

    Moje brnenie je desaťnásobne silnejšie ako štíty, moje zuby sú meče, moje pazúry sú kopije, 
             úder môjho chvosta je hrom, moje krídla sú hurikán a môj dych smrť!  
    Smaugov opis seba samého z knihy Hobit, 12 kapitola, Informácia zvnútra

Samug bol posledný z veľkých ohnivých drakov a povrávalo sa, že bol najväčším drakom svojich čias. Niekedy počas dvadsiateho ôsmeho storočia Tretieho veku sa dozvedel o obrovskom bohatstve trpaslíkov z Ereboru. Odkiaľ prišiel nevieme s istotou, no v roku 2770 T. V. zostúpil v ohni na Osamelú horu, kde zničil trpasličie kráľovstvo a tiež ľudské mesto Údol.

Zhromaždiac poklady trpaslíkov, Smaug si vytvoril ohromnú posteľ zo zlata a drahých kameňov a usadil sa v rozrumených sieňach Ereboru. Roky a desaťročia pomaly plynuli a ľudia z Dlhého jazera na juhu na draka takmer zabudli a Smaug začal sám seba považovať za nenapadnuteľného.

Až jedného dňa počas októbra 2941 T.V. , 170 rokov po jeho príchode do Ereboru sa Smaug prebudil a zistil, že jeho poklad bol porušený. Spomedzi celej hory bohatstva si s hnevom uvedomil, že mu chýba jediný pohár s dvoma rúčkami. Ani si len nepredstavoval, že strata toho pohára značila jeho blížiaci sa pád. Thorin, dedič Kráľa pod Horou, ktorého Smaug vyhnal z jeho siení pred toľkými rokmi sa vrátil, aby znovuzískal jeho kráľovstvo. S ním prišiel Bilbo, hobit so zázračným Prsteňom ktorý ho robil neviditeľným a s ktorým ukradol zo Smaugovho pokladu práve ten pohár s dvoma rúčkami.

Drak vo svojom hneve vyletel zo svojich siení spaľujúc a ničiac svahy hory. Thorin, Bilbo a ich spoločníci boli zamknutí v skrytom tuneli až nakoniec frustrovaný Smaug vzdal svoj útok na horu. Uvedomujúc si, že museli mať pomoc z Jazerného mesta na juhu, vybral sa potrestať miesto nich Jazerných ľudí.

To mal byť Smaugov posledný let. Bilbovi sa podarilo objaviť v Smaugovom brnení nechránenú škvrnu a správa o tomto sa dostala do Jazerného mesta a dostala sa aj k dedičovi inej Smaugovej obete, k Bardovi, potomkovi Giriona z Údolu. Bard zastrelil Smauga šípom a hoci bolo Jazerné mesto zničené počas jeho útoku a pádu, drak bol porazený. V rokoch ktoré prišli mohli byť jeho ohromné kosti a šperky, ktoré mu zdobili kožu videné pod hladinou jazera - posledné zvyšky najväčšieho draka svojich čias.

Zdroj

http://www.glyphweb.com/arda/s/smaug.html

Also on FANDOM

Random Wiki