FANDOM

Nižšie položené z dvojice schodísk vedúce do priesmyku Cirith Ungol

Rovné schody boli prvé schodisko na ceste z Morgulského údolia do priesmyku Cirith Ungol.

Zo dna Morgulského údolia stúpala cesta skalnou rímsou, potom zabočila za roh a náhle ústila do úzkeho otvoru v kamennej stene. Schody boli vytesané medzi dvoma stenami a boli takmer také strmé, ako rebrík. Stúpali medzi stenami vyššie a vyššie až sa nakoniec skončili v temnom úseku. Cesta však naďalej stúpala, bez schodov, miernym svahom.

Keď Frodo a Sam 12. marca 3019 T.V. nasledovali Gluma hore Rovnými schodmi, zistili, že sú úzke, nerovnako vysoké a často zradné. Niektoré schody boli na okrajoch zodraté a ohladené, niektoré boli rozbité a iné praskali, keď na ne stúpili. Hoci steny, ktoré ich obklopovali, dávali aký-taký pocit bezpečia, strmosť schodov spôsobovala stúpajúcim skľučujúci pocit, že pod nimi leží hlboká čierna jama. Hobiti nakoniec zatínali do schodov prsty a nútili kolená ohýbať a znova sa naťahovať.

Keď vyčerpaní hobiti trpiaci závraťami konečne zdolali Rovné schody, Glum im oznámil neradostnú novinu, že pred nimi ešte ležia omnoho dlhšie Kľukaté schody.

ZdrojEdit

http://www.tolkiengateway.net/wiki/Straight_Stair

Also on FANDOM

Random Wiki