FANDOM

Vodcovia predkov Rohirrov

                                   Severania 
                                 z Rhovanionu
                                       :
                                    Mahrwini
                                       |
                                   Forthwini
                                       :
                                    Frumgar
                                       |
                                      Fram
                                       |
                           Približne 17 nemenovaných 
                                 pánov Éothéodu
                                       |
                                      Léod
                                       |
                                      Eorl

Známi páni Éothéodu a ich pôvod odvodzovaný od Severanov z Rhovanionu. Bol to Mahrwini, kto ako prvý viedol skupinu ľudí z Rhovanionu do údolia Anduiny, no v krajine zvanej Éothéod sa usadili až za čias vlády Forthwiniho.

Éothéod bol národ pocháduajúci zo Severanov, ktorí istý čas obývali územie južne od Carrocku, no ktorí neskôr putovali ďaleko na sever do oblastí, kde pramenila rieka Anduin. Sú zaznamenané iba štyri mená ich pánov: Frumgar (ktorý ich viedol na sever), Fram (drakobijec, ktorý zabil draka menom Scatha), Léod a jeho syn Eorl. Léod zahynul, keď sa snažil skrotiť divého koňa menom Felaróf a tak sa Eorl stal pánom Éothéodu vo veku iba 16 rokov. Z tohto dôvodu ho poznáme z historických záznamov aj ako Eorla Mladého.

Dávni predkovia Éothéodu boli spojencami Gondoru a čoskoro potom, ako sa Eorl stal pánom Éothéodu, prijal Borondira, zúfalého posla z Gondoru, ktorý priniesol posolstvo od správcu Ciriona. V ňom sa správca odvolával na ich dávne spojenectvo a žiadal Eorla o pomoc proti ohromnému útoku. Mladý lord ako odpoveď vytiahol na čele mužov Éothéodu a porazil nepriateľov Gondoru v Bitke na Celebrantskom poli. Aby sa Cirion Eorlovi odvďačil, daroval jemu a jeho ľudu provinciu Calenardhon a tak sa jeho ľud pomaly presťahoval zo severu do svojho nového domova. Eorl bol posledný pán Éothéodu, pretože od tých čias začal byť jeho ľud známy ako Rohirrovia a Eorlovi potomkovia už neboli pánmi Éothéodu, ale kráľmi Rohanu.

Zoznam mien známych pánov Éothéodu

ZdrojEdit

http://www.glyphweb.com/arda/l/lordoftheeotheod.html

Also on FANDOM

Random Wiki