FANDOM

Círdanovo útočisko

Veľký ostrov (vlastne najväčší ostrov) pri brehoch Stredozeme. Nachádzal sa v Balarskom zálive asi 70 míľ južne od pobrežia Arvernienu.

Podľa legendy bol ostrov pôvodne východným cípom omnoho väčšieho ostrova Tol Eressëa, ktorý sa rozlomil, keď ho Ulmo ťahal nesúc Vanyar a Noldor. Povráva sa, že na Balarský ostrov často prichádzal Maia Ossë.

Ostrov bol známy pre svoje perly, ktoré boli vo veľkej hojnosti nachádzané v plytkých vodách okolo neho. Tam boli zbierané Círdanovým ľudom, ktorý ich rozdával ostatným elfským pánom.

Hoci nevieme nič o povahe alebo umiestnení sídiel na ostrove, je jasné, že bol obývaný minimálne v rannom Prvom veku a nesk;r. Balarský ostrov bol preskúmavaný tak elfmi z Prístavov, ako aj ľudom Nargothrondu a Turgon tam po Dagor Bragollach v roku 445 P.v. postavil útočiská pre Gondolinčanov. Z týchto vysielal lode hľadajúce Aman a pomoc Valar, no žiadna z lodí neuspela.

Ostrov Balar sa stal významným centrom po zničení Círdannových prístavov v roku 472 P.v. , keď tam utiekli Círdan a Gil-galad a usadili sa tam. Aj keď to nie je isté, je pravdepodobné, že tu bola postavená Eärendilova loď Vingilot a že Námorník vyrazil hľadať Západ z Círdanových prístavov na ostrove.

Zdroj

http://www.glyphweb.com/arda/b/balar.html

Also on FANDOM

Random Wiki