FANDOM

Pôvodné mallorny

Mohutné stromy podobné bukom, ktoré pôvodne rástli iba v Amane. Ich meno pochádza z quenijského výrazu pre "zlaté stromy" (mallorni je plurál, jeden strom tohto druhu bol známy ako malinornë). Sú omnoho známejšie pod sindarskou podobou ich mena, ktoré dostali v Stredozemi, kde boli známe ako mallorny.

Tieto stromy rástli na ostrove Tol Eressëa do veľkej výšky a počas Druhého veku ich Eldar z tohto ostrova priniesli na Númenor ako dar. Tam rástli len na svahoch nad prístavom Eldalondë a trvalo 500 rokov, kým vyrástli do plnej výšky. Ich kmene boli strieborné, rovnako ako spodné strany ich listov, hoci z vrchnej strany boli ich listy zelené. V zime ich listy zozlatli, čo dalo stromom ich meno a neopadli až do budúcej jari.

Kráľ Tar-Aldarion z Númenoru dal niekoľko strieborných semien malinornë svojmu spojencovi v Stredozemi, Gil-galadovi, ktorý ich zase obratom posunul Galadriel. Toto bol pôvod slávnych slatých mellyrn, ktoré rástli v Lóriene. Na konci Tretieho veku pokračovala Galadriel v tradícií tým, že darovala Samovi semeno mallornu, ktoré zasadil na Oslavovom poli v Hobitove v Kraji.

Zdroj

http://www.glyphweb.com/arda/m/malinorni.html

Also on FANDOM

Random Wiki