FANDOM

História Stredozeme je 12-zväzková séria kníh zostavená a editovaná Christopherom Tolkienom, ktorý v jednotlivých zväzkoch predstavuje a rozoberá rukopisy svojho otca týkajúce sa príbehov Silmarillionu a Pána Prsteňov. Niektoré materiály sa objavujú po prvý raz, zatiaľ čo iné sú skoršie verzie už publikovaných prác.

Prvé dva zväzky nám predstavujú Knihu stratených príbehov, z ktorej sa neskôr stal Silmarillion, ďalšie tri predstavujú Pána Prsteňov. Zväzky č. 6 - 9 predstavujú vývoj Pána Prsteňov, zatiaľ čo druhá polovica 9. zväzku rozoberá príbeh Númenoru. V 10. a 11. zväzku sa rozoberajú Letopisy Beleriandu a Letopisy Amanu, ktoré slúžili ako zdroje pre Silmarillion. Posledný zväzok zaznamenáva vývoj Dodatkov k Pánovi Prsteňov, po ktorých nasleduje niekoľko rôznych esejí, ktoré napísal J.R.R. Tolkien počas posledných rokov života.

Nasleduje zoznam jednotlivých zväzkov. V zátvorke sa uvádza rok prvého vydania zväzku vo Veľkej Británii. História Stredozeme do slovenčiny preložená nebola a dostupné informácie nasvedčujú tomu, že ani preložená nebude. Názvy jednotlivých zväzkov preložil autor článku.

V roku 2002 bol vydaný trinásty zväzok, Index Histórie Stredozeme, ktorý obsahuje všetky indexy zo všetkých 12-tich zväzkov zlúčené do jedného obrovského indexu.

ZdrojEdit

http://www.tolkiengateway.net/wiki/The_History_of_Middle-earth

Also on FANDOM

Random Wiki