Fandom

Tolkien Wiki

Bilbo

308pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Nálezca Prsteňa

Bilbo bol hlavou rodiny Vreckaríkovcov. Žil sám v Hobitove, v sídle zvanom Dno vreca, až kým ho Gandalf v roku 2941 T.V. neposlal na Výpravu k Osamelej hore, čím zatiahol hobitov do veľkých záležitostí konca Tretieho veku. Počas putovania k Osamelej hore narazil Bilbo v tuneloch pod Hmlistými horami Jeden Prsteň.

Bilbove záznamy, spolu so záznamami Froda, jeho dediča, boli zozbierané do Červenej knihy Západnej marky a stali sa základom pre Hobita a Pána prsteňov.

Život do roku 2941 T.V.Edit

Bilbo bol jediný syn bohatého a váženého Bunga Vreckaríka a Belladony Túkovej. Vyrástol v Dne vreca, ktoré jeho otec vyhrabal v Kopci. Pravdepodobne navštevoval matkinu rodinu vo Veľkom brlohu, pretože si pamätal Gandalfove ohňostroje, ktoré sa tam konali.

Bilbov otec zomrel v roku 2926 T.V. , jeho matka v roku 2934 T.V. Po jej smrti žil Bilbo v Dne vreca 7 rokov, až do osudného jarného rána v roku 2941, kedy jeho príjemný a pokojný život narušil Gandalfov príchod.

Bilbo a Výprava k Osamelej horeEdit

Viac než 150 rokov predtým, ako v to jarné ráno vyrušil Gandalf Bilba v jeho záhradke, zostúpil Smaug v chŕliac plamene na Osamelú horu, starobylé kráľovstvo trpaslíkov ležiace ďaleko na východ od Kraja. Tí trpaslíci, ktorí prežili, sa roztrúsili po severných územiach a mnohí, na čele s Thorinom, právoplatným dedičom trónu, cestovali na sever, do Modrých vrchov, neďaleko hraníc Kraja. Thorin teraz, s Gandalfovou pomocou, začal snovať plán pomsty proti Smaugovi.

Gandalf presvedčil Thorina, že k jeho družine by sa mal pripojiť hobit, pretože sa prirodzene pohybujú potichu a pretože ich chcel zapojiť do udalostí vo svete, aby sa pripravili na prichádzajúcu temnotu. Bilba vybral kvôli tomu, že pochádzal z rodu Túkov, no neskôr priznal, že je možné, že Bilbovi mohlo byť nejakým spôsobom "súdené", aby sa výpravy zúčastnil.

Bolo to teda koncom apríla, keď sa Gandalf vrátil do Bilbovej nory spolu s Thorinom a ďalšími dvanástimi spoločníkmi a začala sa Výprava k Osamelej hore.

ZdrojeEdit

http://www.glyphweb.com/arda/b/bilbobaggins.html

Also on Fandom

Random Wiki