FANDOM

Pán Belegostu

Vznešený trpaslík , pán Belegostu v Prvom veku. Veľký kováč Telchar preňho vytvoril prilbu z ocele a zlata so znakom Glaurungovej hlavy. Keď putoval po cestách východného Beleriandu prepadli Azaghâla s jeho družinou orkovia ale prišiel Maedhros a jeho muži a zachránili ho. Azaghâl dal Maedhrosovi z vďaky Telcharovu prilbu, ktorá sa kľukatými cestičkami nakoniec stala dedičstvom Hadorovho domu - Dračia prilba z Dor-lóminu.

Keď jeho priateľ Maedhros vytvoril Úniu, ktorá mala čeliť Morgothovi, Azaghâl a trpaslíci z Belegostu sa k nej pripojili. V Nirnaeth Arnoediad čelili samotnému Glaurungovi a vyrazili proti nemu so svojími sekerami. Rozzúrený drak zrazil Azaghâla na zem a začal sa plaziť cez jeho telo. Pán trpaslíkov z posledných síl vytiahol nôž a vrazil ho do Glaurungovho brucha spôsobiac mu také zranenie, že drak opustil boj.

Po Azaghâlovej smrti sa trpaslíci z Belegostu viac boja nezúčastnili. Zdvihli jeho telo a pomaly odpochodovali z boja spievajúc smútočný hymnus za ich padlého pána Azaghâla.

Zdroj

http://www.glyphweb.com/arda/a/azaghal.html

Also on FANDOM

Random Wiki