FANDOM

Staroveký domov Valar

Pred časmi Dvoch valinorských Stromov a dokonca predtým, ako Valar prišli do Valinoru, sídlili na zelenom ostrove Alamren vo Veľkom jazere. Kedysi dávno, pred prebudením elfov a ľudí totiž Valar sídlili na východ od Mora v Stredozemi. Toto obdobie sa nazývalo Jar Ardy a zem bola osvetlovaná svetlom Lámp Valar. Almaren ležal v strede Sveta, kde sa svetlo Lámp zmiešavalo.

O Almarene máme málo detaiov - na ostrove bola zelená tráva a Valar tam mali "sídlo". To pravdepodobne znamená, že tam mali zrejme mesto, alebo aspoň menšie mestečko. V histórii Valar je Almaren známy ako miesto, kde si Tulkas vzal Nessu za ženu.

Omnoho dôležitejší je však fakt, že Almaren bol miestom prvej vážnej porážky Valar z rúk Melkora. Ten tajne z Utumna (ktoré krátko predtým zabral) vypustil svoje jednotky. Obe Lampy boli zvrhnuté a zničené a Almaren ležal v ruinách. Aj keď Tulkas prenasledoval Morgotha, ten unikol do kobiek Utumna.

Po tomto Valar opustili Stredozem a len zriedkavo sa vracali. Založili si novú ríšu ďaleko na západe, v Amane a nazvali ju Valinor ; krajina osvetlená povestným svetlom Dvoch Stromov.

Zdroj

http://www.glyphweb.com/arda/a/almaren.html

Also on FANDOM

Random Wiki